Super Bowl XLVII lub tutaj znane jako nieoficjalne święto amerykańskie/niezwyła niedziela.

Fakty:

Ponad 160 milionów ludzi będzie dzisiaj oglądać grę, 30 sekund reklamy telewizyjnej w czasie gry będzie kosztować 4 miliony dolarów, 400 milionów litrów piwa zostanie wypite, liczba zjedzonych czipsów to 10million, a  skrzydełek  z kurczaka to 1 miliard kg, do tego 7 mln pracowników w USA,  nie przyjdzie do pracy w poniedziałek czyli jutro.

I ja, gdzieś pomiędzy tymi numerami ….

Super Ball to gra w amerykanski futbol i w tym roku zostanie rozegrana między Baltimore Raven i San Francisco 49ers w Nowy Orleanie, Luizjana.

Drużyna 49ers jest faworytem, a ja chyba też chcę aby oni wygrali bo uwielbiam San Francisco, ale z drugiej strony w Baltimore Ravens gra Michael Oher. Jestem pewna, że każdy, kto widział „The Blind Side” z  Sandra Bullock  wie, co mam na myśli ….

Bedę tutaj szczera, nie mam pojęcia o futbolu amerykańskim, zajęło mi rok, aby zrozumieć grę, którą nazywamy piłką nożną  tutaj znaną jako soker.Tutejsza  gra bardziej przypomina rugby niż piłkę nożną, ale jak powiedziałam … nie mam pojęcia. Szczerze mówiąc to ja czekam na Alicia Keys śpiewającą hymn narodowy i Beyoncé  i jej rewelacyjne show, jak tu wszyscy przewidują. Nie wspominając już o konkursie na najlepszą  reklame, nakręconą specjalnie na tą okazję.

Powody troche banalne , ale czasami trzeba się poprostu przyznać bez bicia.

17:45 na wschodnim wybrzeżu, gra rozpoczyna się o 18:30, czas zamówić pizzę aby dojechała przed końcem gry. Ulice są coraz cichsze i coraz mniej samochodów, każda stacja nadaje jakiś komentrz o grze i aż się czuje  te wszystkie emocje i oczekiwania w każdym amerykańskim domu. Mój dom-jest  dobrze; telewizor włączony, czekam, drugie pranie  gdzieś pomiędzy pralką a szuszarką , deska do prasowania wystawiona  …  W głowie układam plan na przyszly tydzień: praca, dentysta, weterynarz a po drodze jakieś zakupy. Wygląda na to, że u mnie zwykła niezwyła niedziela…

Skomentuj

