APTEKA

Iść do apteki w Stanach Zjednoczonych aby odebrać lekarstwa nie jest tak łatwo, zwłaszcza jeśli trzeba odebrać lek w aptece szpitalnej. Po wizycie u lekarza trzeba z reguły udać się do apteki (zazwyczaj na pierwszym piętrze), wziąć numerek i czekać … czekać i czekać …

Co się stało ze zwykłym procesem: Idę do apteki, mam receptę, wykupuję lekarstwo, wychodzę..

Jeśli dopisało Ci szczęście i przyniósłeś  książkę to 20 minut brzmi całkiem nie źle, ale jeśli nie byłeś tak mądry…powodzenia ,chyba że lubisz udawać, że nie patrzysz na ludzi obok Ciebie, lub ponadto myślisz, że czas popłynie szybciej, jak będziesz się patrzyć na zegarek, a tak przy okazji- nie ma sensu sprawdzać swój telefon, kolejny raz … nikt nie zadzwoni!

Apteka sama w sobie jest z kosmosu … 15 okien, duży ekran, który informuje, że B497 może podejść do okienka.  Numerki zaczynąją się literą A, B lub E. .. nie pytajcie mnie co stało się z C i D?

Czytam, nie ptrzę, udaję, że nie patrzę, sprawdzam, która godzina, sprawdzam, czy ktoś dzwonił, wysłał wiadomość…

Wołą mój numer teraz: ” B528, okienko 9″

Pani w okienku (z twarzą ” Nie zależy mi) sprawdza mój dowód, OK, dane się zgadzają- to ja (na szczęście ). Następnie zachodzi, jak to nazwałam; proces bardzo nieseksownej ,plastikowej butelki i zaczyna się magia.Z maszyny ulokowanej po środku pokoju, wypadają moje tabletki, prosto do pomarańczowej buteleczki, a zaraz po nich nalepka z moim imieniem i instrukcją obsługi. I raz jeszcze słyszę:

„Masz jakieś alergie?”,

„Tak trzeba przechowywać leki”

Bla, bla, bla.

Czy ktoś kiedykolwiek trzyma się tych instrukcji?

Mogę już iść do domu?

 

One thought on “APTEKA

  1. lisksiazkowy pisze:

    Więcej Poczta Główna nie jest pierwsza z systemem numerkowo – kolejkowym. Amerykańskie apteki weszły na wyższy poziom.

Skomentuj

